dijous, 8 de novembre del 2018

"Si no llegeixes no passa res, però si llegeixes passen moltes coses..."


Avui he fet una entrevista a Jaume Guiscafrè, el meu oncle. Per als qui no el coneixeu vos he de dir que és professor i director del Departament de Filologia Catalana de la UIB. Li han publicat molts llibres, però jo li he demanat sobre els que tracten de les rondalles mallorquines.

Què vares estudiar? Per què?
Vaig estudiar la Llicenciatura de Filologia Catalana perquè m'grada la literatura i perquè la meva llengua és la catalana.
Quina assignatura te va agradar més?
L'assignatura que més me va agradar va ser Poesia de 5è curs.
Què vares fer quan vares acabar la carrera?
Vaig fer feina de becari amb el professor Josep Antoni Grimalt, mentre preparava les oposicions a Secundària i alhora vaig començar a fer classes de llengua catalana per a funcionaris.
Sempre t'has dedicat a la docència?
Sí.
Com es va iniciar la teva passió per la literatura popular?
Amb l´assignatura de Literatura Popular Catalana que impartia Gabriel Janer Manila.
En què consisteix exactament l´estudi que has fet sobre les rondalles? I per què ho vas fer?
Vaig traduir, transcriure, catalogar i editar les rondalles que havia replegat Marià Aguiló, perquè era un corpus inèdit i molt interessant.
Com convenceries els joves perquè llegíssim més en general?
Els diria " Si no llegeixes, no passa res, però si llegeixes passen moltes coses".
I les rondalles?
Els diria que les rondalles són la base pràcticament de tota la literatura universal.
Quin és el darrer llibre que has llegit?
Poetics of Children´s Literature, de Zohar Shavit.
Quins són els llibres que t'han publicat i sobre què tracten?
El darrer libre és Es jaquet d´en Jordi des Racó i tracta d´un recull d´articles sobre l´aplec de rondalles mallorquines d´Antoni Maria Alcover.

Maria Antònia Oliver, 3rA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada