diumenge, 29 d’octubre del 2017

Meravellós viatge dels 1rs d'ESO a Astúries i Cantàbria

N'Andrea Martínez López, de 1r d'ESO D, ens conta amb detall aquest viatge inoblidable:

El passat 15 d’octubre, 24 nins i nines de primer d’ESO del Madina Mayurqa, acompanyats per dos professors, en Ferran Jover i n'Ana M.Abril (que tengueren molta paciència), vam anar de viatge a Astúries, gràcies a una subvenció que va aconseguir l’institut.

Quan vam arribar a l’aeroport era molt tard, però estàvem molt il·lusionats de començar aquesta aventura.Vam anar directament amb autobús cap a l’hotel, situat a Oviedo. Allà vàrem sopar una mica i les monitores van explicar-nos com organitzaríem aquella setmana d’activitats.

El dilluns ens vam aixecar de bon matí per anar a berenar i començar a relacionar-nos amb els nostres nous companys de Melilla. La primera activitat que realitzàrem va ser aprendre com es duu a terme la preparació de la llet a la Central Lechera Asturiana. Després, vam anar a fer una volta per la ciutat d'Oviedo, on vàrem veure la seva catedral i una estàtua d'Ana Ozores, que és un personatge de la novel·la La Regenta , de Leopoldo Alas “Clarín”. Més tard, vam anar al Museu de les Àncores, que estava situat devora la costa. I per últim, anàrem a Avilés, al Centro Niemeyer ,un gran centre cultural amb una arquitectura molt peculiar, projectat per l’arquitecte Óscar Niemeyer.

El dimarts vàrem anar al Jardí Botànic i vàrem fer una gimcana que consistia a trobar les diferents plantes que ens indicaven. Més endavant, vam anar a Gijón, on vàrem poder veure la casa de Jovellanos. Vam dinar a una sidreria i ens varen mostrar el procés de fabricació de la sidra. Només la varen poder tastar els professors, perquè duu un poc d’alcohol. A l’horabaixa, anàrem a un Museu de Dinosaures. Hi havia unes rèpliques d’esquelets de dinosaures al·lucinants!

Dimecres vam anar als llacs de Covadonga. Eren preciosos, però feia molt de fred! Estava ple de vaques pasturant devora els llacs. Després vàrem anar a la Virgen de Covadonga, que estava situada a l’interior d’una cova. Seguidament visitàrem el Capricho de Gaudí: una casa que va dissenyar Gaudí per a un indià molt ric anomenat Máximo Díaz. La darrera activitat d’aquell dia va ser visitar un parell de llocs, com el Palacio de Sobrellano i el cementeri de Comillas.

El dijous de matí, vàrem anar a visitar la rèplica de les coves d’Altamira. Als sostres es podien contemplar meravelloses pintures que representaven escenes de caça, distints animals... També vam realitzar un taller en el qual ens van ensenyar a treure substàncies naturals amb les quals pintar a partir de minerals, com feien al Paleolític.
Dinàrem d’entrepà a Santillana del Mar, que és el poble de les tres mentides: “no és santa, no és plana (llana) i no té mar”. Allà vàrem poder fer una volta i comprar petits records per portar a casa. Posteriorment, anàrem a les Dunes de Berria i ens varen mostrar varietats de plantes i ens conscienciàrem de la importància de conservar-les. Vam berenar anxoves a la Conserveras Emília, i ens mostraren com és la seva preparació. Per últim, anàrem a Santander a passejar.

Després de tantes aventures, va arribar el divendres, darrer dia amb activitats. Fins a l’horabaixa, vam estar al Parc de la Naturalesa de Cabàrceno. Observàrem infinitats d’animals, tant a peu com en un telefèric.
La darrera visita de tot el viatge va ser a la Península de la Magdalena, a Santander. Vàrem berenar i gaudir dels immensos jardins.
Abans d’anar a dormir, férem una petita festa de comiat amb els nostres nous amics de Melilla. Hi va haver rialles, abraçades i plors...

Dissabte vàrem anar en bus fins a Bilbao, ja que l’avió sortia d’allà. Quan arribàrem a Mallorca, tots els nostres familiars ens estaven esperant amb els braços ben oberts per a donar-nos la benvinguda.

ELS NOSTRES COMPANYS
Durant aquest viatge no vam estar sols, ja que altres alumnes d’un institut de Melilla ens van acompanyar en aquesta aventura. Tots junts vam aprendre a treballar en equip, perquè cada nit escrivíem petits resums del que havíem fet aquell dia, per a penjar-los a la pàgina web del centre. La darrera nit, vam estar molt tristos a l’hora d’acomiadar-nos, perquè durant aquella setmana ens vam fer molt amics.
AQUESTA AVENTURA SERÀ DIFÍCIL D’OBLIDAR, HEM APRÈS MOLTES COSES NOVES I HEM FET NOUS AMICS!