dijous, 25 d’octubre del 2018

La meva afició, el Muay Thai


 
En Pau és el de l'esquerra, lluitant amb cos i ànima
 Aquest esport es diu Muay Thai i s'originà a Tailàndia, és molt antic. M'agrada perquè des de petit el meu pare me'l va inculcar, ja que ell fa boxa. Encara que sigui agressiu, hi ha molt de respecte entre els lluitadors i no ens barallam mai. És un esport que
recoman perquè relaxa i és divertit i cada vegada té més afició. És un esport també femení.
Vaig començar a fer aquest esport a un centre de Palma que es diu Chong Ma. Hi vaig tots els dies i entreno dues hores. Pel que va a la vestimenta, com es pot apreciar a la foto, duim la camiseta del gimnàs, els calçons (unes maies), guants, protectors bucals i testiculars; més o menys la mateixa equipació que la boxa.
El joc consisteix a deixar kao el contrincant, no es pot rapinyar, no es pot mossegar ni pegar a les parts íntimes. Se considera que l'oponent perd quan queda al terra o per punts quan acaben els cinc rounds (quan s'ha acabat el temps de 3 minuts). Les categories van per pes: menors de quinze anys va per pes i edat, però majors de quinze va només per pes.
Feim tornejos, vetllades (amistosos) i campionats. Solem competir per la península, per les Illes Balears i per Europa. Jo he guanyat tres campionats de Balears i un d'Espanya.
A mi m'agradaria dedicar-m'hi professionalment, de fet, a partir de l'any que ve ja cobraré.

M'inspira molt Badr hari, de petit ja m'agradava veure com lluitava i feia aquells impressionants knockouts. Badr hari és un referent per mi, fa 2 metros i pesa 113 kilos . Fa els combats de pesos pesats de k1 i de kickboxing . Badr hari va passar de ser un petit delinqüent a ser un home amb disciplina i amb un respecte a l'oponent que mai ningú li va poder ensenyar. Va ser un lluitador molt important de k1, tant que als seus 39 anys encara competeix.
Pau Oliver, 3rA
Fotografia: Raúl, 3rA

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada