La
professora de Física, na Merche Melsion, ens ha fet un resum de
l'activitat-taller que s'ha dut a terme a l'institut i que du per
títol "Ballant amb Newton":
Es
tracta d’un espectacle de dansa-teatre en el qual dos ballarins amb
una escenografia senzilla aconsegueixen que els alumnes comprenguin
de manera intuïtiva, divertida i entretinguda, la relació entre
força i moviment i la gravetat; és a dir, que entenguin les lleis
de Newton.
La
dansa, de manera elemental, no és més que cossos en moviment, el
comportament dels quals es regeix inevitablement per les mateixes
lleis que regeixen la resta dels cossos de l’univers.
Amb
la dansa, recursos teatrals i metàfores, els ballarins transformen
la peresa i l'obstinació en inèrcia, les caigudes en un efecte de
la gravetat, i moltes altres coses. Al final els alumnes han
participat en les escenes i, així, han experimentat conscientment
què són les lleis de Newton.
I,
a continuació, dos alumnes de segon d'ESO que van participar en
aquest taller, na Sabina Oliver i n'Alexandre González,
ens van contar la seva experiència. Ens digueren que, primer, varen
explicar la llei de la inèrcia, varen començar estirats a terra i
després l'home que ho representava es va aixecar i, com que si a un
cos no li posen força no es mou, quan l'home va intentar aixecar la
dona (l'altra ballarina-actriu), aquesta ja s'havia aixecat i l'home
va haver de seguir-la.
En
segon lloc, els varen explicar també amb exemples pràctics que la
força és igual a la massa per l'acceleració.
I,
finalment, la dona era la massa i duia una “M” molt grossa a la
dessuadora, i l'home era la força i duia la lletra “F” petita.
Quan començaren a ballar l'home, com que la força era més petita,
ballava més lent i la dona més ràpid.
Els
va agradar molt i també varen riure.
Lucia Tugores
Cris Mota
3rB
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada