Avui el grup
de revista de 3rA hem fet una posada en comú per comentar el
resultat de les enquestes de l'Ecoauditoria de residus del centre.
Com a
conclusió d'aquestes enquestes podem afirmar que els alumnes de 1r
d'ESO són els més optimistes pel que fa a la creença que poden
aturar el canvi climàtic i que s'identifiquin amb una Mallorca neta.
També, els alumnes de 1r d'ESO són els qui coneixen millor els
diferents contenidors segons els residus que vulguin llançar i, en
conseqüència, també són els que a la pràctica ho fan.
I, també
(sempre en funció dels resultats de l'enquesta), són els que més
utilitzen una carmanyola per portar el berenar. Aquest aspecte és
interessant de remarcar perquè justament així com avançam respecte
a l'edat observam que com més gran és l'alumne, menys fa ús
d'aquest recipient. Potser tenim la idea que això de dur carmanyola
és cosa de nins petits. De fet, si pensam en els anys que vam fer
Primària recordam que era obligatori portar el berenar amb una
carmanyola i un dia concret a la setmana dur fruita per berenar.
Aquests hàbits a primer d'ESO encara es conserven però de mica en
mica els anem perdent.
Els alumnes
de 1r d'ESO també queden en una bona posició respecte al fet que a
casa també separen els residus, d'aquí s'entén que si ho viuen a
casa també els sembla lògic que aquesta educació mediambiental la
continuïn aplicant a l'institut. En tot cas, cal dir que en general
a totes les cases es separen els residus i es llancen allà on toca,
si bé els qui ho fan amb més consciència són els alumnes que
vivim en aquells pobles on es fa la recollida selectiva.
De
l'enquesta es desprèn que l'aspecte que es queda més coix respecte
a l'educació que rebem sobre medi ambient, és el
fet que la primera passa no és la de ni separar residus ni reciclar,
sinó la d'intentar no generar aquests residus. Pensam que si compram
segons quins productes ho feim precisament perquè l'envàs és molt
atraient a la nostra vista.
Pel que fa
als professors també són prou optimistes, tot i que encara coixegen
pel que fa a l'ús d'envasos, ja que gairebé un 50% encara beu
líquids amb envasos d'un sol ús i un 40% encara rep els treballs
dels alumnes en paper. Són optimistes pel que fa al fet que podem
revertir el canvi climàtic, tot i que només un 65% fa classes
relacionades amb aquest fet.
Si hem de
fer cas d'aquest estudi, que no és concloent perquè encara queden
algunes enquestes més i perquè només l'ha contestada al voltant
d'un 30%, podem afirmar que els alumnes reben prou educació sobre el
medi ambient però que encara hem de millorar molts d'aspectes.
Redactors
de 3rA
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada