dimarts, 12 de febrer del 2019

A segon d'ESO feim un concurs de relats sobre la peregrinació a Santiago de Compostel·la...


Aquests darrers dies, a l'assignatura de Ciències Socials de 2n d'ESO, s'ha fet un concurs de relats ficticis a partir de les explicacions del professor sobre la tradició de la peregrinació a Santiago de Compostel·la a l'Europa de l'Edat Mitjana. La peregrinació podia ser una pena imposada per cometre delictes, no pagar impostos, fins i tot com a pena per haver comès un assassinat.


A continuació transcrivim el relat de Joan Serra, de 2n d'ESO D, que és un dels finalistes:

Bon dia, jo nom Morice Belzonni i provenc d'Itàlia. La raó per la qual tenc la condemna de viatjar a Santiago de Compostel·la és que vaig embrutar la noble sang de la meva família ja que vaig assassinar el meu germà perquè duc vint anys esperant que el meu pare m'atorgui com a herència unes terres que des de petit he ansiat. Però el meu germà petit sempre va ser el preferit del meu pare, per la qual cosa ell va heretar les terres i jo, amb tota la ràbia del món, vaig planificar una estratègia per tal d'assassinar el meu germà sense ser descobert per ningú. Però vaig deixar-me el ganivet de la sort (que no va donar-me molta sort) i mon pare, quan el va trobar, em va delatar al senyor feudal i vaig ser condemnat a viatjar fins a Santiago.
Com a vestimenta duia la capa, el sarró, la carabassa en el gaiato i un capell ample amb una petxina compostel·lana. El viatge va ser llarg i dur, la travessia va ser difícil i, a més, uns vàndals m'intentaren atacar, però com que anava amb cavall vaig partir ràpidament i no m'encalçaren.

La ciutat era preciosa, vaig visitar la catedral i vaig abraçar l'apòstol Santiago i la ciutat me va encantar tant que, com que el viatge havia estat tan llarg i jo tenia tanta vergonya i sentia empenediment pel que havia fet, vaig decidir quedar-m'hi a viure. 

Joan Serra, 2n d'ESO D

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada